Forskellen på Planlægningsdato og Frist

Det er vigtigt at forstå forskellen på de forskellige fristtyper i Klartboard.
Planlægningsdato er den dag, hvor opgaven skal udføres af de tilknyttede medarbejdere.

Fristen for opgaven er typisk samme dato eller senere end Planlægningsdatoen og er den dag, en konkret opgave skal afleveres eller være færdig.

Alle nye opgavekort får som ugangspunkt automatisk tilføjet dagsdato som Planlægningsdato. Vi har dog justeret lidt i denne grundtanke og tilføjet ekstra logik i udvalgte tavler/kolonner

  • Alle opgavekort der tilføjes fra + i en datokolonne (I f.eks. Mit overblik mandag – fredag) får tilknyttet Planlægningsdato der matcher kolonnen.
  • Hvis en opgave er tilknyttet en milepæl i et projekt, er det fristdatoen for milepælen, der som udgangspunkt tilknyttes nye opgaver.

Datoer er lette at ændre. Det er naturligvis også muligt at have forskellige datoer for forskellige deltagere, der er tilknyttet opgaven.

Tilføjes opgaven også en fristdato er det muligt automatisk at få Fristdato og Planlægningsdato til at være de samme.

Alle tavler kan sortere eller filtrere opgaver ift. Planlægningsdato eller Frist

 

Vi har en del kunder der har flere fristtyper f.eks. intern frist og eksterne frist. Ønsker i flere fristtyper, så grib fat i os.

Genveje
Andre artikler
Velkommen til Teamets Plan
Brug af ikke-fordelte opgaver
Når vi er flere deltagere på samme opgave
Brug af spilleregler i teamet
Hvordan markerer jeg fuldført eller delvis fuldført?
Brug af bestemte frister
Jeg kan ikke finde min opgave, forløb/projekt
Hvad betyder statusfarverne?
Hvordan opretter jeg en kopi?
Hvordan opretter jeg en opgave?