[vc_row][vc_column][vc_custom_heading source=”post_title” font_container=”tag:h1|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][ultimate_heading sub_heading_color=”#464646″ alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”3″ line_color=”#3bfb42″ sub_heading_font_family=”font_family:Roboto|font_call:Roboto|variant:300″ sub_heading_style=”font-weight:300;” line_width=”200″ main_heading_margin=”margin-bottom:10px;” sub_heading_margin=”margin-bottom:20px;” spacer_margin=”margin-bottom:20px;” sub_heading_line_height=”desktop:24px;” margin_design_tab_text=””]Version 1.0 19. april 2018
Når man behandler personoplysninger er man forpligtet til at oplyse de registrerede om behandling af disse oplysninger.
Klart er, som dataansvarlig, ansvarlig for, at kunder, samarbejdsparter og andre professionelle kontakter (herefter de registrerede) i Klart og Klartboard er oplyst om behandling af deres personoplysninger.
Identitet og kontaktoplysninger på den dataansvarlige er:
Klart ApS
Amicisvej 12,1
1852 Frederiksberg
CVR: 36464968
Virksomhedens persondataansvarlig:
Lotte Lyng
E-mail: lotte@klartkbh.dk
Mobil: 29665389
Klart kan oplyse følgende om behandling af personoplysninger i Klart:
1) Kategorier af personoplysninger
I Klart behandles en række almindelige personoplysninger:
- Professionelle visitkortoplysninger (navn, e-mail, telefonnummer mv.)
- Betalingsinformationer (betalings-id o.lign.)
2) Hvorfra kommer personoplysningerne
- Personoplysninger kommer primært fra den registrerede
- Personoplysninger kan komme fra søgning på sociale medier eller internettet
3) Formålet med og retsgrundlaget for behandlingen
- Formålet er markedsføring, salg, kundedialog samt fakturering og regnskab
- Retsgrundlaget er:
- Interesseafvejning – professionelle visitkortoplysninger om potentielle og tidligere kunder
- Kontrakt – professionelle visitkortoplysninger om kunder samt betalingsinformation
- Lov – betalingsinformation i regnskabsmateriale
4) Modtagere af personoplysninger
- Personoplysninger i regnskabsmateriale videregives til virksomhedens Revisor. Øvrige personoplysninger videregives ikke.
5) Opbevaring af personoplysninger
Personoplysninger opbevares digitalt hos underdatabehandlere og i fysiske arkiver:
- Personoplysninger i kundekontrakter, kundedialog samt for potentielle og tidligere kunder opbevares i Office 365, Dropbox og Telia. Oplysninger i Dropbox overføres til 3. lande (EU-US Privacy Shield)
- Personoplysninger ifm indfrielse af de registreredes rettigheder overføres til Cluedin og Office 365.
- Personoplysninger til brug for fakturering og betaling opbevares i Office 365, Dropbox og e-conomic samt i fysiske regnskabsdokumenter. Oplysninger i Dropbox og e-conomic overføres til 3. lande (EU-US Privacy Shield og EU modelklausul)
6) Tidsrum for opbevaring
- Personoplysningerne vedr. eksisterende kunder opbevares hos Klart, indtil den registrerede anmoder om at få oplysningerne slettet eller tilbageleveret.
- Personoplysninger om potentielle eller tidligere kunder slettes senest efter 5 år efter sidste kontakt
- Personoplysninger til brug for fakturering og betaling opbevares i 5 år
7) Retten til indsigt, berigtigelse og sletning, begrænsning samt indsigelse mod behandling
Indsigt
- På anmodning fra den registrerede leverer Klart en oversigt over behandling af den registreredes personoplysninger
Berigtigelse
- På anmodning fra den registrerede retter Klart personoplysninger om den registrerede. Såfremt Klart er uenig i anmodningen fremsendes besked herom til den registrerede.
Sletning (”retten til at blive glemt”)
- På anmodning fra den registrerede sletter Klart personoplysninger om den registrerede. Såfremt Klart er uenig i anmodningen fremsendes besked herom til den registrerede.
Begrænsning
- På anmodning fra den registrerede begrænser Klart behandling af personoplysninger om den registrerede. Såfremt Klart er uenig i anmodningen fremsendes besked herom til den registrerede.
Indsigelse
- På anmodning fra den registrerede stopper Klartboard behandling af personoplysninger om den registrerede. Såfremt Klart er uenig i anmodningen fremsendes besked herom til den registrerede.
8) Automatiske afgørelser og profilering
- Personoplysninger i Klartboard danner ikke grundlag for profilering eller automatisk individuelle afgørelse.
9) Klage til Datatilsynet
- Det er muligt at indgive en klage til Datatilsynet, hvis vores behandling af personoplysninger er utilfredsstillende. Datatilsynets kontaktoplysninger findes på www.datatilsynet.dk.
Hvis du har spørgsmål
Du er altid velkommen til at kontakte vores persondataansvarlig, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål til behandlingen af personoplysninger i Klart: lotte@klartkbh.dk[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”30″][/vc_column][/vc_row]